חדשות

רופא עיניים בכיר ב"הדסה" זכה בפרס בינלאומי יוקרתי על פועלו

פרופ' יעקב פאר, שניהל את מערך העיניים ב"הדסה" מספר עשורים, הוא הרופא הישראלי הראשון שזכה בפרס ג'ואן ג'י אנגל מארגון ARVO העולמי לחקר הראייה והעיניים

פרופ' יעקב פאר. "מחקרי רפואת העיניים היוו חלק בלתי נפרד מהעבודה היומיומית שלי". צילום: אבי חיון

פרופ' יעקב פאר, רופא בכיר במערך העין ב"הדסה" ומי שניהל את המערך במשך מספר עשורים, זכה בפרס ג'ואן ג'י אנגל היוקרתי כהוקרה על פועלו. את ההוקרה קיבל מארגון  ARVO (Association for Research in Vision and Ophthalmology), הארגון הבינלאומי לחקר הראייה והעיניים, שבו פעיל פרופ' פאר כבר שנים רבות.

ARVO הוא ארגון חקר העין הגדול והחשוב בעולם, בו חברים כ-12,000 חוקרי עיניים ורפאים חוקרים – כמחצית מהם אמריקאים והמחצית השנייה הם רופאים חוקרים בינלאומיים.

פרופ' פאר הוא מבין הראשונים שזכו בפרס וכן הישראלי הראשון שזכה להוקרה מבין אלפי רופאי העיניים החברים בארגון. פרס ג'ואן ג'י אנגל הוא ההערכה המשמעותית ביותר שמוענקת על ידי ARVO, והוא ניתן כהוקרה למנהיגים מצטיינים על מחקרם ותרומתם המשמעותיות והרציפות לתמיכה במשימת האגודה.

פרופ' יעקב פאר מסר: "הכרתי באופן אישי את ג'ואן, מנכ"לית הארגון לשעבר, על שמה נקרא הפרס, והייתי עד לתרומתה העצומה ל-ARVO במשך כל כך הרבה שנים. זהו כבוד עבורי לזכות בהוקרה הכל כך משמעותית לה זכיתי. תמיד ראיתי חשיבות במחקרי רפואת העיניים והם היוו חלק בלתי נפרד מהעבודה היומיומית שלי, וכשמוניתי, בזמנו, למנהל מערך רפואת העיניים בבית החולים הדסה עין כרם, היה לי ברור שאחד הדברים החשובים שאעשה הוא פיתוח המחקר במערך רפואת העיניים, כולל הקמתן והרחבת עשייתן של מעבדות המחקר, ובאמת כך עשיתי. היום המחקר הבסיסי והקליני במערך העיניים של 'הדסה' הוא המוביל בארץ ועל כך גאוותי".

מאז שהצטרף ל-ARVO בשנת 1983, הוביל פרופ' פאר פעולות רבות המקדמות את המחקר, תרם רבות לפגישות השנתיות וכיהן במספר תפקידים, כולל חבר בוועדת תכנית הפגישות השנתית, במועצת הנאמנים של ARVO, בוועדת החברים הבינלאומית ובמערכת העיתון Investigative Ophthalmology & Visual Science (IOVS).

"אני רואה בהתנדבות חלק מאורח החיים שלי בכל התפקידים שבהם כיהנתי. זה מוסיף כל כך הרבה לקיום הקצר שלנו בעולם", אמר פרופ' פאר. ההתנדבות ב-ARVO אינה יוצאת דופן בהיבט זה. אני תמיד אומר לרופאי העיניים והחוקרים הצעירים שאם הם מעוניינים לדעת מה יהיו ההתפתחויות החדשות שיוצגו בפגישות ובכנסים של רופאי העיניים בעוד חמש שנים, שיבואו ל-ARVO כבר השנה, שם נעשים המחקרים המתקדמים בעולם בתחום. זהו המקום ללמוד ממנו".

נושאים קשורים:  פרופ' יעקב פאר,  רפואת עיניים,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות

מברוק, קובי

13.04.2021, 10:21

כל הכבוד

13.04.2021, 18:42

מיטב איחולי לפרס היוקרתי. גאה בך, כפי שודאי כל רופי העיניים גאים בך!

מקור לגאווה אין סופית. כול הכבוד על כול שנות העשייה ותרומה הענקית לרפואת עיניים בישראל.